گنوم 40 با تغییرات زیادی منتشر شد!

Image not Found

گنوم ۴۰ برای نمایش برای نمایش اخرین و جدیدترین محیط دسکتاپ گنوم ، که شامل تعدادی از تعمیرات اساسی و ویژگی های جدید در دسترس است.

به راحتی میشه گفت که این یکی از بزرگترین ریلیز های گنوم است،‌حداقل از زمان تغییر gnome Shell به همون چیزی که الان میشناسیم. در کل ، این نسخه شامل ٢۴۵٧١ تغییره و حدود ٨٢٢ نفر مشارکت کننده داشته.

بزرگترین تغییری که میتونیم ببینیم، طراحی جدید بخش "Activity" هست ک میتونیم توی اون همه برنامه های باز و همه workspace رو ببینیم و برای پیدا کردن برنامه های نصب شده یک بخش سرچ داره. Workspace الان به صورت افقی نشون داده میشن در حالی که برنامه های باز و برنامه های نصب شده به صورت عمودی نشون داده میشن.تعداد زیادی شرتکات، عملکرد های موس و پشتیبانی از صفحه های لمسی هم وجود داره.

موارد بسیار جدیدی توی گنوم ۴۰ وجود داره؛ از جمله: طراحی مجدد برنامه آب و هوا،عوض شدن قسمت تنظیمات و ... .مرورگر گنوم دارای یک طراحی جدید که در صورت تمایل میتونید پیشنهاد های جستجو رو از گوگل پیکربندی کنید.app store گنوم هم تغییر کرده و با ظاهر جدید به شما میگن که برنامه ها از کجا نصب خواهند شد(به عنوان مثال از flatpak یا ریپو های خود توزیع).

.See the release notes and the special ۴۰ splash page here