نیم نگاهی به توزیع OpenSuse

Image not Found

سلام دوستان امروز قصد دارم یه توزیع بسیار کامل و کارآمد لینوکسی رو بهتون معرفی کنم که با خیلی از سخت افزار ها سازگاری کامل دارد این توزیع چیزی نیست بجز اوپن سوزا...

اپن سوزه یک توزیع با هر نوع مشخصاتی است که شما بخواهید هم از معماری 32 بیت و هم از معماری 64 بیت پشتیبانی میکند علاوه بر این در دو حالت غلطان(rolling) و پایدار(stable) منتشر میشود.
نسخه ی پایدار در واقع نسخه ای کامل سازگار مخصوص کار های تجاری است اما نسخه ی رولینگ آپدیت های بیشتری ارئه میدهد ، بروز تر است و نیازی به نصب مجدد برای اپدیت ندارد لذا میتوانید با دستوری آن را به نسخه بعد اپدیت کنید :)
نسخه ی رولینگ در اپن سوزه به اسم tumbleweeb شناخته میشود و نسخه ی استیبل leap نامیده میشود.

پکیج منیجر اوپن سوزا چیزی جز پکیج منیجر قدرتمند zypper نیست که به خوبی بسته های rpm را از مخازن گرفته و نصب میکند ، zypper پکیج منیجر نسبتا سریع و باهوشیست که تجربه خوبی برای شما ایجاد میکند.

علاوه بر این ها اوپن سوزا سیستم منیجری به اسم yast دارد در یاست شما قادر هستید هم مخازن خود را مدیریت کنید هم خیلی تنظیمات دیگر مربوط به اپن سوزا را سامان ببخشید همچنین میتوانید برای بسته هایی که در مخازن نیستند از سایت opensuse بسته هایی را بگیرید که به one click to install معروف هستند.

مصرف سخت افزار در هر سه نسخه ی Xfce و Gnome و KDE خوب است و مقدار رمی مصرفی هر سه در حدود نیم گیگ است اما نسخه ی Xfce کمتر از دیگر نسخه ها CPU را درگیر میسازد.

علاوه بر این اوپن سوزا دارای نسخه سرور نیز میباشد که مخصوص کاربرانی است که با سرور کار میکنند که به نوع خود یکی از کامل ترین توزیع های لینوکسی به حساب میآید که برای همه ی کاربران مناسب است.

حجم فایل ایزوی دانلودی آن حدودا 4.4 گیگ و حجم نت اینیستالر آن 150 مگ میباشد...