نسخه جدید اوبونتو از کرنل ۵.١١ استفاده میکند ؟!

Image not Found

خبر خوب! از امروز ، نسخه جدید سیستم عامل اوبونتو ٢١.۰۴ (Hirsute Hippo)از جدیدترین و بهترین سری هسته های لینوکس ۵.١١ پشتیبانی می کند.توسعه اوبونتو ٢١.۰۴ سال گذشته در اواخر اکتبر، به سرعت پس از انتشار اوبونتو ٢۰.١۰ (Groovy Gorilla) ، آغاز شد  ، بنابراین ان نسخه با هسته لینوکس ۵.٨ منتشر شد.

چند وقت پیش این خبر رسید که نسخه جدید اوبونتو از کرنل ۵.١۰ LTS استفاده میکنه و این حرکت خوبی از سمت کنونیکال هست اما از اونجایی که نسخه جدید اوبونتو LTS نیست چرا از یک کرنل جدید تر استفده نکنیم ؟

بنابراین نسخه ٢١.۰۴ اوبونتو از هسته جدید ۵.١١ استفاده میکنه که باعث میشه  عملکر سخت افزاربهتر بشه  و ويزگی های جدید کرنل جدید تر رو داشته باشیم. همچین کرنل نسخه ۵.١١ جدیدترین کرنلی هست که میتونید توی اوبونتو ٢١.۰۴ استفاده کنید.

این خبر خیلی خوبیه مخصوصا برای گیمر های لینوکس و کسایی که یک کامپیوتر با سخت افزار جدید گرفتند، چون کرنل ۵.١١مطمعنا از سخت افزار های جدید بهتر پشتیبانی میکنه و یا حتی عملکرد اونا هارو بهتر میکنه.

اگه کامپیوتر تون از گرافیک nvidia استفاده میکنه مطمئن باشید که این کرنل جدید از درایور نسخه ۴۶۰.۶٧ و نسخه های بعدی به خوبی پشتیبانی میکنه. اما به خاطر داشته باشید که این نسخه جدید اوبونتو بک بستر آزمایشی برای کنونیکاله که سشن(نشست) های پیشفرض رو بیاره روی Wayland.

به احتمال زیاد این نسخه جدید از یک مکانیرم عقب نشینی به نشست X.org(x١١) استفاده میکنه و الان این یک گزینه اختیاریه و میتونید سشن خودتون رو موقع لاگین عوض کنید.

این نسخه جدید کمتر یک ماه دیگه توی ۲۲ آوریل منتشر میشه، تا قبل از اون شما میتونید نسخه بتای اون رو تست بکنید. اگه میخواین کرنل ۵.١١ رو روی سیستم خودتون تست بکنید میتونید ریلیز های روزانه رو از اینجا بگیرید.