برنامه های اوپن سورس KDE با نام تجاری KDE Gear منتشر میشوند

Image not Found

پروژه KDE امروز رسما از KDE Gear به عنوان اسم جدیدی از بسته نرم افزار های آزاد که قبلا با اسم KDE Application شناخته میشد ، رونمایی کرد.

خب ، مدتیه که من متوجه این تغییر شدم ، اما نمی خواستم چیزی بگم تا اینکه این خبر به  به طور رسمی توسط پروژه KDE اعلام بشه، که سرانجام امروز این اتفاق افتاد.

این اعلامیه توسط توسعه دهنده و مشهور KDE و نگهدارنده توزیع KDE Neon جاناتان ریدل است که امروز این تغییر بزرگ رو توی وبلاگ شخصی خود منتشر کرد.

بنابراین ، برنامه های KDE (یا به اختصار KDE Apps) اکنون با نام KDE Gear شناخته می شوند و این نام جدید در  نسخه ٢١.۰۴ استفاده می شه که در تاریخ ٢٢ آوریل ٢۰٢١ منتشر می شود.

جاناتان ریدل ، توسعه دهنده KDE گفت: "KDE Gear نام جدید مجموعه برنامه (و کتابخانه ها و پلاگین ها) است که می خواهند نسخه آزمایشی از آنها گرفته شود.یک بار فقط KDE ، سپس KDE SC ، و یکبار KDE Applications و سپس سرویس انتشار بدون مارک نامیده شد و اکنون دوباره آن را به عنوان KDE Gear معرفی می کنیم."

من فکر میکنم که انتخاب این اسم جدید خیلی عالیه، خصوصا به این دلیل که روی آرم خود KDE، یک چرخ دنده واقعی داره. با این حال ، این تغییر نام تجاری تغییری توی این واقعیت ایجاد نمیکنه  که پروژه KDE به توسعه و بروزرسانی منظم برنامه های موردعلاقه شما ادامه خواهد داد.

جاناتان ریدل همچنین از جامعه کاربران خواست تا ویژگی های جدیدی را در نسخه آینده ، KDE Gear ٢١.۰۴ ارائه بدن ، که تغییرات و پیشرفت های زیادی را در مجموعه برنامه های منبع باز مورد استفاده توسط محیط دسک تاپ KDE Plasma و پروژه های مختلف دیگر ایجاد می کند.

مجموعه نرم افزار های KDE Gear از ثبل برای آزمایش های عمومی بتا در دسترس عه که شما میتونید برای تست کردن اون، نسخه ناپایدار توزیع KDE neon رو نصب کنید، که میتونید از اینجا دانلود کنید.

منبع